17 Aralık 2010 Cuma

ÇIKMAZ SOKAK - GALATASARAY YÖNETİMİ


Galatasaray yönetiminin son günlerdeki düşüncelerini çok merak ediyorum doğrusu. İzleyeceği yolu, yeni yol haritasını her şeyini merak ediyorum şuan. Merak kuşkudan gelir diye düşünürdüm hep, bu da doğru. Kuşku etmemek mümkün mü? Bir takıma bakıyorum Galatasaray ruhundan asırlarca uzakta bir futbol



Eski seneleri özlüyorum. Hasan Şaş’ın futbolu bırakmadan önceki son senelerini özlüyorum. Galatasaray Spor Kulübü o senelerde büyük ekonomik sıkıntılar içindeydi. Bu kimi zaman dalga konusu olabiliyordu. Fakat Galatasaray hiçbir zaman Galatasaray ruhundan uzaklaşmıyordu. Takımda ki birlik bütünlük ağabeylik-kardeşlik ilişkisi çok kuvvetliydi.



Şampiyonluk yolundan hiç ayrılmayan bir takımdı Galatasaray. Ben şimdi Galatasaray baktığımda, bam başka bir şey görüyorum. Anlatacak dile getirecek kelime bulamıyorum. Nerde o eski Galatasaray demekten başka bir şeye varmıyor dilim. Bunun böyle sonunun gelmeyeceğini biliyorum.



Galatasasaray’ın şu haline bakınca, Beşiktaş’ın geçen seneki hali geliyor aklıma. Beşiktaş takımının kötü gidişatı doğrultusunda Beşiktaş Kulübü başkanı Yıldırım Demirören’e yapılan o ağır taraftar baskısı. Yumurtalı saldırılara kadar gitti bu olay. Kongrede Yıldırım Demirören tekrar Beşiktaş başkanı oldu.




Seneyi iyi kötü atlattılar. Transfer döneminde Beşiktaş başkanı Demirören bomba transferle gündemin konusu haline geldi. Önce Queresma daha sonra Guti’nin transferleri Türk futbol basınında manşetlere konu oldu.



Ve nasıl olduysa oldu, Demirören tekrar ‘büyük başkan’ oldu.


Şimdi aklıma geliyor da. Galatasaray yönetiminin durumu Beşiktaş yönetimiyle benzerlik gösterir mi diye düşünüyorum. Yeri gelelim Galatasaray takımının durumu Beşiktaş’ın yakın geçmişteki döneminden de daha kötü olduğunu görüyoruz. Adnan Polat devre arasında birkaç oyuncu göndererek yerine sağlam yabancı transferi yaparak yeni stadın vermiş olduğu avantajla da bu işten yırtar mı diye düşünüyorum.



Adnan Polat’da tıpkı Yıldırım Demirören’in Beşiktaş’a olduğu gibi tekrar ‘büyük başkan’ olur m diye düşünüyorum…



Futbolda bir felsefe vardı, “ dün dündür, bugün bugündür”. Futbol acımasızdır, bir sene ıslıklanan aleyhine tezahüratlar yapılan bir başkan olarak anılırsınız. İyi işler yaparsanız tekrar yükseliş gösterirseniz tekrar ‘büyük başkan’ unvanını alırsınız. Oyunculukta da böyledir bu



Ne olacaksa olsun Adnan Polat ne yapacaksa yapsın, olması gereken tek bir şey var. Galatasaray takımı tekrar bir birlik bütünlük içine girmeli ve tekrardan ‘ Galatasaraylılık ruhunu’ kazanmalı…

Oğuzhan Demir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder